Piscicola
Stu Piscicola era unu di lu Faru, ca di picciriddu 'un facia àutru chi stari a mari natannu di la matina
fin'a la sira, picchi lu so geniu lu purtava ddà. So matri a riprinnillu, a 'mminazzallu , a 'ttaccallu, macari
a pigghiallu cu li boni maneri; ma era tuttu 'nùtuli.
'Na jurnata, 'un ni putennu cchiù, si vota, povira
donna! cu raggia di cori e cci dici:
- Chi putissi addivintari pisci e 'un 'sciri cchiù di l'acqua!
E comu dissi accussì, stu picciriddu addivintau cu la
peddi 'na stampa chidda di lu squatru, e 'mmenzu li
jita cci crisciu la pidduncia tal' e quali li pedi di l'anitri.
D'allura in poi, terra stu picciriddu 'un ni vitti
cehiù, cà la so terra era lu mari, e natava e
abbuddava megghiu d'un pisci: e pi chissu cci misiru
Piscicola, cà di battisimu si chiamava Cola.
(1)
Ogni jornu si jittava, 'nt' ò Portu di
Missina, pi divirtìrìsi.
Vinni a Missina lu Re, e cci cuntaru ca cc'era st'omu purtintusu, chi stava a mari comu un pisci. Lu
Re ccì vosi cridiri 'n principiu, tantu ca lu chiamau a la prova, e cu 'na lancia
riali si lu purtò a lu Garofalu, a lu Faru; e cci dissi:
- Ccà cc'è sta
coppa d'oru; iò ti la jettu a mari; si tu ddoppu un'ura la va' a trovi, è tua.
Chiddu aspittau
un'ura, e si jittau 'u funnu; ddoppu du' uri assummau cu la coppa d'oru ê
manu.
Lu Re cci dumannau ch'avia vistu 'nta lu funnu di lu mari, e Cola cci dissi ca cc'eranu dui
grannissimi caverni, chi sucavanu l'acqua di lu mari, e avevanu comunicazioni cu lu
Muncibeddu.
Ddoppu jorna, prima di pàrtiri, lu Re lu chiamò arreri, e cci dissi:
- Iò ti jettu 'n'âtra coppa d'oru cchiù granni di la prima, a pattu ca tu ha 'a vìdiri sina unni
arrivanu sti caverni.
Rispunni Cola:
- Maistà, si
Lu 'nnumani matina lu Re iju supra locu; jittò a mari la coppa; ddoppu du' uri si jittò
Piscicola, e finu a st'ura s'aspetta chi torna 'n summa.
Termini
Raccolta da mio fratello Antonio dalla bocca di
Vito Guardalobene,
pescatore
Riportata da
Giuseppe Pitrè
Studi di Leggende popolari in Sicilia
La Leggenda di Colapesce
1904
(1) Da questo punto in poi continua come la lezione di S. Agata di
Militello, n. IV; se non che, invece che la regina, è
il re colui che induce ed obbliga Gola Pesce alle
prove fatali.
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